"Met mijn familie picknicken. Het borduurwerk is gemaakt aan de hand van twee foto's, genomen op het moment dat ze allemaal in hun eigen wereldje bezig zijn en 1,5 m afstand houden."
"In de lente is het langer licht, geeft de zon meer kracht, lopen de knoppen van de bomen uit en nestelen vogels zich. Ogenschijnlijk lijkt ook in de lente van 2020 het ritme van de natuur zijn gewone gang te gaan. Schijn bedriegt. De Covid 19-maatregelen beperken het fysiek contact van mensen. Het afstand houden van elkaar betekent juist voor de zwakkeren
in onze samenleving eenzaamheid en verdriet."
"Halverwege februari van dit jaar maakte ik dit kunstwerk, niet wetende dat het een maand later zo toepasselijk zou blijken voor de tijd waarin we nu leven. 'In our worlds': We trekken ons terug in onze eigen bubbel, want daar voelen we ons prettig. Sinds de coronacrisis doen we dat zelfs fysiek, door thuis te blijven. We ontmoeten weinig anderen en lopen het risico om in onze gedachten op een eilandje te leven. Dat geeft weliswaar rust, maar we kunnen ook de verbinding met elkaar kwijtraken."
"Ik heb me laten inspireren door wat Marc Siepman zegt over goede en slechte virussen. Hij zegt: 'We kunnen heel bang zijn voor virussen, bacteriën en schimmels, maar feit is dat ze onmisbaar zijn voor een gezonde planeet. Door ze te bestrijden maken we de ziekmakende alleen maar sterker, terwijl de gezondmakende in diversiteit afnemen. Dit maakt dat we minder gezondmakende en meer en gevaarlijkere ziekmakende relaties hebben.' Ik wil hiermee geen kritiek leveren op de corona-aanpak. Wel hoop ik dat meer deskundigen bovenstaande onderschrijven en vandaaruit gaan handelen."
"Ik heb een serie portretten gemaakt in het begin van de coronaperiode. Het werk dat ik exposeer heet 'Madonna' en is geïnspireerd op het schilderij 'Mada Primavisi' van Gustav Klimt. Ik heb gewerkt met papier, foto’s uit oude boeken, verf, borduurgaren, kleur, gedroogde madeliefjes en tule.
Madonna brengt onschuld tot uitdrukking, maar door de tule ontstaat er een waas over de onschuld heen. Ten tijde van het maken van dit werk stond de vraag centraal hoe onschuldig corona feitelijk is. Niemand kon een goed antwoord geven en dat zorgde voor vertroebeling en zo ontstond een vaag beeld van corona."