"Aan de Dutch Felt Academy heb ik de viltopleiding gevolgd en nu doe ik de masterclass. De laatste les en expositie zijn uitgesteld vanwege het coronavirus. Ik heb een atelier buiten en woon in Amsterdam. Omdat het onzeker werd of ik nog in mijn atelier terechtkon, heb ik materiaal meegenomen: dennennaalden uit het bos en bergwol uit Spanje. Beide materialen worden als afval gezien, maar ik houd van het ritme van dennennaalden en ik houd van deze wol. Ik vond het een uitdaging om die samen te brengen. Het werkstuk dat er uit voort is gekomen, is een opgerold vlak met uitstekende dennennaalden, en het lijkt ook nog heel goed."
"Dit werk gaat over vergankelijkheid over de broosheid van het leven. Het figuurtje in roestafdruk is gemaakt van een filmstill van mijn kleindochter. Aanvankelijk was ik niet zo tevreden met de omtreklijn rond het figuurtje. Tot in deze coronatijden onze minister van Volksgezondheid kwam met de quote 'blijf in uw kot'. Toen ontstond het idee om die omtreklijn te zien als een bescherming tegen de boze buitenwereld vol virussen."
"Voor dit werk heb ik rode, zigzagvormige, kartonreepjes (SizzlePak, opvulmateriaal uit een wijnkistje) gebruikt en die met rood garen op een vel stevig papier genaaid. Vooraf heb ik met een prikpen gaatjes gemaakt in de vorm van twee longen. Ik heb de linker 'long' gevuld met de reepjes, om de long inhoud te geven; de rechter 'long' heb ik leeg gelaten, zodat je de luchtgaatjes ziet. De naald en draad geven aan dat het werk niet af is. Het vel papier heb ik voor een zelfgemaakte lichtbak (gemaakt van een wijnkistje en een lamp) gezet en gefotografeerd. Je ziet zo de vezels in het papier en de luchtgaatjes."
“Dit werk heb ik gemaakt naar aanleiding van het coronavirus én naar aanleiding van het feit dat ik binnenkort voor de eerste keer oma word. Het wordt een meisje, vandaar ook het ‘roze virus’ in mijn werk. Het is nog niet helemaal af…”
"Voor mij is de coronatijd een tijd van bezinning. Ik ben thematisch bezig met de veranderingen van sociale patronen, die ik vertaal naar mijn werken door het verbreken van het strenge raster van roestvrij staalgaas en hier sprankelende patronen voor in de plaats te stellen. Ook het blikveld waarmee men naar de dingen kijkt is van belang. Het is ook een droevige tijd, waarin ik behoefte heb aan kleur. Kleur geeft troost, tenminste aan mij."